Υγιεινή διατροφή και fast food….
July 17, 2015
Θάλασσα και προστασία αυτιών
July 29, 2015
Show all

Η σωστή διατροφή και το….σάντουιτς!

Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού. Οι περισσότεροι από εμάς περνάμε τις πιο πολλές ώρες της ημέρας μας εκτός σπιτιού, είτε λόγω δουλειάς είτε λόγω διασκέδασης και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να τρώμε κάτι γρήγορο και στο πόδι. Ποιο είναι το πιο γρήγορο γεύμα; Το σάντουιτς.

Βρείτε μου ένα άτομο που στο άκουσμα της λέξης σάντουιτς δεν του ανοίγει η όρεξη!!Επίσης, βρείτε μου ένα άτομο που στο άκουσμα της φράσης << ας φάμε ένα σάντουιτς >>, δεν κάνει τις εξής σκέψεις: θερμίδες πολλές, πείνα, ελλιπές γεύμα.

Έχουμε πολλές φορές ξεκαθαρίσει ότι το κάθε γεύμα είναι μια υπόθεση καθαρά προσωπική, έτσι ένα σάντουιτς μπορεί να αποτελέσει ένα ολοκληρωμένο, ποιοτικό και ελαφρύ γεύμα αν ακολουθήσει συγκεκριμένο τρόπο παρασκευής του, όμως από την άλλη πλευρά μπορεί να αποτελέσει μια θερμιδική βόμβα αν αποτελείται από τηγανιτές πατάτες, μαγιονέζα, μπέικον και όλα αυτά τα νόστιμα μεν αλλά καταστροφικά για την υγεία μας συστατικά.

Ας δούμε όμως 5 επιλογές σάντουιτς πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και γεύση, αλλά φτωχά σε λιπαρά και θερμίδες. Προσοχή, η ανάλυση των θρεπτικών συστατικών είναι ανάλογη της μάρκας του τροφίμου που χρησιμοποιεί ο καθένας και ανάλογη της ποσότητας που χρησιμοποιείται από το κάθε συστατικό, εμείς κάναμε ένα γενικό υπολογισμό με ιδανικές ποσότητες και μερίδες.

  • ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΜΕ ΦΙΛΕΤΟ ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ

1 μπαγκέτα ολικής, 1 φλ. Φιλέτο Κοτόπουλο βραστό, καρότο σε λωρίδες, λάχανο ψιλοκομμένο, 1 κ.σ. Μουστάρδα

Θρεπτική αξία ανά μερίδα ( 1 σάντουιτς ):552 θερμίδες, 182.8 γραμ. Νερό, 24.1 γραμ. Πρωτεΐνες, 29.1 γραμ. Λίπος, 46.2 γραμ. Υδανάνθρακες, 4.2 γραμ. Φυτικές ίνες.

Σημείωση: η μπαγκέτα ολικής είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, το λάχανο εκτός από φυτικές ίνες είναι πλούσιο σε βιταμίνη C. To καρότο είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά συστατικά.

  • HOT DOG ΑΠΛΟ

1 ψωμάκι, 1 λουκάνικο βραστό, κοκκινολάχανο ωμό, ντομάτα σε φέτες, μουστάρδα

Θρεπτική αξία ανά μερίδα ( 1 hot dog ):272.6 θερμίδες, 166.1 γραμ. Νερό, 10.4 γραμ. Πρωτεΐνες, 13.9 γραμ. Λίπος, 23.2 γραμ. Υδατάνθρακες, 1.8 γραμ. Φυτικές ίνες

Σημείωση:Το κοκκινολάχανο είναι καλή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, βιταμίνης C και φυτικών ινών, Η ντομάτα ιδιαίτερα όταν είναι η εποχή της, είναι πλούσια σε λυκοπένιο, το οποίο είναι μια πολύ ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία με αντικαρκινική δράση.

  • ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΜΕ ΑΥΓΑ & ΤΥΡΙ

1 μπαγκέτα ολικής, 1 αυγό βραστό σε φέτες, 30γρ. Ανθότυρο, 1 κ.σ. Μαγιονέζα light, 3 φέτες λιαστή ντομάτα, μουστάρδα

Θρεπτική αξία ανά μερίδα ( 1 σάντουιτς ):370.2 θερμίδες, 99.7 γραμ. Νερό, 15.6 γραμ. Πρωτεΐνες, 19.6 γραμ. Λίπος, 30.3 γραμ. Υδατάνθρακες, 3.8 γραμ. Φυτικές ίνες

Σημείωση:Η λιαστή ντομάτα είναι το ίδιο ευεργετική με την ωμή ντομάτα, απλά θέλει προσοχή στην ποσότητα λόγω αυξημένης περιεκτικότητας σε αλάτι. Το αυγό είναι ένα πολύ χορταστικό γεύμα από μόνο του και ιδιαίτερα πλούσιο σε σίδηρο, οπότε όταν συνδυαστεί με ντομάτα που είναι πλούσια σε βιταμίνη C η απορρόφηση του σιδήρου αυξάνεται από τον οργανισμό.

  • ΤΟΣΤ ΜΕ ΒΟΥΤΥΡΟ

2 φ. Ψωμί άσπρο, 1 κ.γ. Βούτυρο, 1 κ.σ. Τυρί Cottage, 1 φ. Γαλοπούλα βραστή, 1 φύλλο μαρούλι, μουστάρδα

Θρεπτική αξία ανά μερίδα ( 1 τοστ ):434.7 θερμίδες, 140.9 γραμ. Νερό, 19.7 γραμ. Πρωτεΐνες, 19.8 γραμ. Λίπος, 37.2 γραμ. Υδατάνθρακες, 0.6 γραμ. Φυτικές ίνες

Σημείωση:Το βούτυρο ναι μεν αποτελεί πηγή λιπαρών όμως ας μην ξεχνάμε ότι αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης D, άρα ας μην ξεπερνάμε το 1 κουταλάκι του γλυκού.

  • ΣΑΝΤΟΥΙΤΣ ΜΕ ΤΟΝΟ ΣΕ ΝΕΡΟ

1 μπαγκέτα ολικής, μια μικρή κονσέρβα τόνο σε νερό, κοκκινολάχανο ψιλοκομμένο, μουστάρδα, ρίγανη

Θρεπτική αξία ανά μερίδα ( 1 σάντουιτς ):318.8 θερμίδες, 176.3 γραμ. Νερό, 44.5 γραμ. Πρωτεΐνες, 1.8 γραμ. Λίπος, 27.6 γραμ. Υδατάνθρακες, 5.6 γραμ. Φυτικές ίνες

Σημείωση:Εδώ, οι μετρήσεις μιλάνε από μόνες τους. Ο τόνος είναι μια άριστη πηγή καθαρής πρωτεΐνης για αυτό και προτιμάται από όλους τους αθλητές, όμως ας προσέχουμε τη συχνότητα κατανάλωσης αυτού διότι μην ξεχνάμε ότι είναι κονσέρβα…

Σύμφωνα με τα παραπάνω είμαι σίγουρη ότι πειστήκατε ότι τα σάντουιτς παχαίνουν μόνο όταν χρησιμοποιούμε παχυντικά και ιδιαίτερα λιπαρά συστατικά.

 

Συνεργαζόμενος Ιατρός του EY Club 
Νικομανή Σπυριδούλα, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος