Γήρανση του πληθυσμού
June 8, 2015
Καρδιαγγειακά νοσήματα
June 8, 2015
Show all

Το άγχος πρωταγωνιστής

Άγχος. Μία λέξη, που τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα στην καθημερινότητά μας επηρεάζοντας τη ζωή μας, καθώς επιδρά αρνητικά τόσο στην ψυχολογία μας όσο και την υγεία μας. Δυστυχώς, είναι φορές που νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε για το άγχος, ότι δεν έχουμε καμία δύναμη για να το αντιμετωπίσουμε. Το άγχος έχει γίνει πρωταγωνιστής στη ζωή μας. Και υπάρχουν ποικίλα πράγματα στην καθημερινότητά μας που ενισχύουν την κατάσταση άγχους που βιώνουμε.

Οι λογαριασμοί δεν σταματούν να έρχονται, η δουλειά απαιτεί μεγαλύτερη προσήλωση, η οικογένεια απαιτεί περισσότερο χρόνο, οι φίλοι ζητάνε λίγα λεπτά από το χρόνο μας, η υγεία απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και γενικά πάντα ευχόμαστε να έχει η μέρα και άλλες ώρες για να μπορέσουμε να φέρουμε εις πέρας όλα αυτά που όχι μόνο έχουμε αναλάβει αλλά και θέλουμε να κάνουμε. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η δημιουργία άγχους που ολοένα και αυξάνεται και εμείς νοιώθουμε έρμαια στον χείμαρρο του.

Στην πραγματικότητα, όμως, είμαστε πιο δυνατοί από όσο νομίζουμε. Το βασικό είναι να αντιληφθούμε ότι έχουμε τον έλεγχο της ζωής μας στα χέρια μας. Αυτό αποτελεί και το βασικότερο σημείο στη διαχείριση του άγχους. Η διαχείριση άγχους δεν είναι τίποτε άλλο από την απόκτηση ελέγχου των σκέψεών μας, των συναισθημάτων μας, του προγραμματισμού μας και γενικότερα του τρόπου που διαχειριζόμαστε τα προβλήματα που προκύπτουν.

Η διαχείριση άγχους ξεκινά από την αναγνώριση των πηγών που δημιουργούν το άγος στη ζωή μας. Αυτό δεν είναι και τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Οι πραγματικές αιτίες δημιουργίας άγχους δεν είναι πάντα τόσο εμφανείς, καθώς είναι αρκετά εύκολο να μην καταφέρουμε να αναγνωρίσουμε τις αγχωτικές σκέψεις, τα συναισθήματα και τι συμπεριφορές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το μόνιμο άγχος που μας διέπει για να προλάβουμε τις προθεσμίες στη εργασία μας. Ας αναρωτηθούμε όμως τι είναι αυτό που τελικά δημιουργεί το άγχος αυτό? Μήπως είναι η μη σωστή οργάνωση χρόνου και ο προγραμματισμός που έχουμε κάνει και όχι οι πραγματικές απαιτήσεις της δουλειάς που τελικά δημιουργούν το άγχος? Είναι σημαντικό, συνεπώς, να καταφέρνουμε να προσδιορίσουμε αναλυτικά τις καταστάσεις με σκοπό να τις διαχειριστούμε με τον ιδανικότερο τρόπο και στόχο να διαχειριστούμε και το άγχος που προκύπτει.

Για να αναγνωρίσουμε τις πραγματικές πηγές άγχους, θα πρέπει να κοιτάξουμε πολύ προσεκτικά
τις συνήθειες μας, τη συμπεριφορά μας αλλά και τις δικαιολογίες μας.

Μόνο αν καταφέρουμε να αποδεχτούμε τις ευθύνες μας για το ρόλο που παίζουμε στη δημιουργία και τη διατήρηση του άγχους στη ζωή μας, τότε θα μπορέσουμε να αποκτήσουμε τον έλεγχο και να αποκλείσουμε την έντονη παρουσία του στη ζωή μας.