Ελαιόλαδο
June 8, 2015
Computer Vision Syndrome
June 8, 2015
Show all

Το νερό στη δίαιτα

Το καλοκαίρι ήδη έφτασε. Όλο το χειμώνα σκεφτόμασταν να κάνουμε δίαιτα για να βγούμε στις παραλίες με το τέλεια αδυνατισμένο σώμα. Ποτέ όμως δεν κάναμε σοβαρή προσπάθεια να χάσουμε εκείνα τα περιττά κιλά που μας ενοχλούσαν. Και τώρα, μια ανάσα από τις διακοπές μας και τις παραλίες, πήραμε την απόφαση να δράσουμε και μάλιστα γρήγορα. Ακούμε και διαβάζουμε πολλά άρθρα που μας υποδεικνύουν τη σωστή δίαιτα εξπρές που θα πρέπει να ακολουθήσουμε, αν θέλουμε να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα στο χρόνο που θέλουμε. Πολλές συστάσεις και μερικές φορές απαγορεύσεις συνοδεύουν μία δίαιτα αδυνατίσματος εξπρές. Είναι, λογικό, να αναρωτιόμαστε αν όλα αυτά θα πρέπει να τηρηθούν. Αυτό που σίγουρα θα πρέπει να τηρηθεί, είναι η κατανάλωση νερού κατά τη διάρκεια μιας δίαιτας.

Το νερό αποτελεί βασικό διατροφικό στοιχείο του οργανισμού μας. Το λάθος είναι ότι συχνά παραλείπεται και υποβιβάζεται η σημασία του όταν αναφερόμαστε στις διατροφικές απαιτήσεις του ατόμου. Θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι μόνο το οξυγόνο χρησιμοποιείται από τον οργανισμό μας περισσότερο από το νερό.

Για το κλίμα της χώρας μας, ένα άτομο χωρίς πρόσληψη νερού δεν μπορεί να ζήσει περισσότερο από 7-10 μέρες, ενώ χωρίς τροφή, όταν και εφόσον, βρίσκεται σε καλή διατροφική κατάσταση, ζει περισσότερο από 2 μήνες, καταναλώνει επαρκείς ποσότητες νερού.

Επομένως, το νερό είναι απαραίτητο για τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού και χρησιμοποιείται σαν δομικό στοιχείο γιατί βρίσκεται σε όλα τα κύτταρα του σώματος, σαν διαλυτικό, καθώς περιέχεται στα υγρά που είναι υπεύθυνα για την πέψη και απορρόφηση των τροφών. Επίσης βοηθά στη μεταφορά θρεπτικών συστατικών με το αίμα στους ιστούς. Ακόμη, χρησιμοποιείται ως λειαντικό, γιατί βρίσκεται στις αρθρώσεις και βοηθά στη διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος καθώς επιτρέπει τη διαφυγή θερμότητας με τη μορφή ιδρώτα ή την εξάτμισή του.

Πολύ σημαντικά είναι όλα αυτά στα οποία συμμετέχει το νερό. Για αυτό θα πρέπει να πίνουμε άφθονο νερό. Εξάλλου ο ανθρώπινος οργανισμός αποτελείται κατά τα 2/3 από νερό και επιβάλλεται να πίνουμε 8 ποτήρια καθαρό νερό την ημέρα για να διατηρούμε αυτήν την ισορροπία.

Με αυτόν τον τρόπο, ο μεταβολισμός θα γίνεται σωστά και τα κατάλοιπα των τροφών θα αποβάλλονται από το σώμα. Έχει αποδειχθεί, ότι η πολυφαγία είναι αποτέλεσμα και της δίψας. Πολλοί άνθρωποι όταν διψούν μπερδεύονται και συχνά τρώνε επειδή διψάνε. Και δεν είναι δύσκολο να κατορθώσουμε να πίνουμε την ποσότητα του νερού που χρειάζεται αν ξεκινήσουμε από το πρωί.

Πίνουμε ένα ποτήρι νερό το πρωί αμέσως μόλις σηκωνόμαστε από το κρεβάτι. Και σε όλη τη διάρκεια της ημέρας να έχουμε ένα ποτήρι νερό κοντά μας, που θα πίνουμε γουλιά-γουλιά. Το ίδιο να κάνουμε και στο γραφείο ή ακόμα και όταν βγαίνουμε έξω.

Το καθαρό νεράκι μπορεί να γίνει ένα υπέροχο αναψυκτικό και να αντικαταστήσει οποιοδήποτε αναψυκτικό, αν βάλουμε μέσα σε αυτό μερικές σταγόνες λεμονιού καθώς και ένα κομμάτι από τη φλούδα του.

Μην αναρωτιέστε, λοιπόν, αν θα πρέπει ή όχι να πίνετε άφθονο νερό.

Είναι το μόνο που μπορείτε να καταναλώσετε άφοβα.