Computer Vision Syndrome – Συχνές Ερωτήσεις
July 16, 2015
Η σωστή διατροφή και το….σάντουιτς!
July 28, 2015
Show all

Υγιεινή διατροφή και fast food….

Όσο και αν η οικονομική κρίση έχει καταστρέψει την ψυχολογία πολλών από εμάς και όσο και αν το καλοκαίρι είναι ήδη εδώ και όλοι καταβάλλουμε υπεράνθρωπες προσπάθειες να χάσουμε όσα κιλά μπορούμε για να απολαύσουμε την παραλία, κάποιες συνήθειες ( καλές ή κακές είναι καθαρά θέμα προσωπικής επιλογής ) δεν κόβονται, και επειδή αναφερόμαστε στην παραγγελία φαγητού από έξω το γνωστό < fast food >, δεν υπάρχει λόγος και να κοπεί διότι είναι μια απόλαυση που μας χαλαρώνει και κακά τα ψέματα μας φέρνει όλους πιο κοντά, όμως θα μπορούσαμε να διορθώσουμε κάποια βασικά σημεία έτσι ώστε και το φαγητό από έξω να απολαμβάνουμε αλλά και να μην γεμίζουμε θερμίδες και ενοχές.

  Ποια είναι λοιπόν τα πέντε βασικά λάθη παραγγελίας από έξω;

  1. Αν και όλοι οι διαιτολόγοι λέμε διαρκώς ότι η σαλάτα δεν θα πρέπει να λείπει από κανένα τραπέζι, η σαλάτα είναι το μοναδικό πιάτο που λείπει από κάθε μας παραγγελία. Θα μπορούσαμε λοιπόν άσχετα με το τι θα επιλέξουμε να παραγγείλουμε, να το συνδυάσουμε με ένα πιάτο αγγουροντομάτα ή με ένα πιάτο μαρούλι. Έτσι και τις φυτικές ίνες δε θα παραλείψουμε από τον οργανισμό μας και την καλή λειτουργία του εντέρου, αλλά και θα νιώσουμε πιο γρήγορα κορεσμό χωρίς να χρειαστεί να φάμε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού.
  1. Ο Έλληνας είναι γνωστό ότι το θέμα φαγητού είναι κάτι που θέλει να το απολαμβάνει χωρίς δεύτερες σκέψεις και ειδικά όταν έχει καλή παρέα θέλει τόσο ο ίδιος όσο και η παρέα του να μείνουν ευχαριστημένοι. Έτσι όταν γίνεται κάποια παραγγελία εκτός σπιτιού πάντα τονίζεται ότι θέλει μια μερίδα ή μια πίτα << περιποιημένη >>, αγνοώντας ότι οι μερίδες έχουν ήδη μεγαλώσει αρκετά. Ας μην στεναχωρηθούμε λοιπόν αν την επομένη φορά που θα φάμε από έξω οι μερίδες είναι κάπως μικρές, ας σκεφτούμε ότι γλυτώσαμε κάμποσες θερμίδες.
  1. Όταν παραγγέλνουμε κρέας πάντα υπάρχει κάτι συνοδευτικό, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτό το συνοδευτικό μπορούμε να το προσδιορίσουμε εμείς. Τι θα λέγατε λοιπόν αν αντί για τις πεντανόστιμες αλλά πάρα πολύ λιπαρές πατάτες τηγανιτές ζητήσουμε να τις παραλείψουν και να τις αντικαταστήσουν με πατάτες φούρνου ή ρύζι ή σαλάτα;
  1. Το κλασικό φαγητό που κυριαρχεί στις παραγγελίες είναι οι πίτες είτε με γύρο είτε με σουβλάκι. Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε το σουβλάκι κοτόπουλο διότι έχει πολύ λιγότερα λιπαρά από ότι το χοιρινό, όσο από γεύση είναι και τα δυο νοστιμότατα.

Τέλος, ας θυμηθούμε την επόμενη φορά να ζητήσουμε το ζυμαράκι από την πίτα αλάδωτο, η γεύση δεν διαφέρει αλλά οι θερμίδες είναι σαφώς λιγότερες.

Συνεργαζόμενος Ιατρός του EY Club 
Νικομανή Σπυριδούλα, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
 svsvbsbd